Hola! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Roy Cuppen - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Roy Cuppen - WaarBenJij.nu

Hola!

Door: roycuppen

Blijf op de hoogte en volg Roy

09 Februari 2012 | Nicaragua, Granada

Buenos Dias!
Hier mijn eerste reisverslag vanuit het zonnige Granada! Het is hier Super(heet) haha. Voordat ik alles door elkaar typ zal ik beginnen met dag 1.
4 uur ging de wekker, 6 uur op schiphol en alles verliep voorspoedig. Totdat Tim erachter kwam dat zijn visum niet helemaal klopte, maar na wat gehaast en gestress checkten we nog optijd in. Na afscheid genomen te hebben van iedereen vlogen we om 7:40 naar Madrid. in Madrid hadden we anderhalf uur de tijd om te relaxen waarna onze vlucht vertrok naar Miami. Na enkele wijntjes, weinig slaap en veel gebuurt kwamen we met vertraging aan op MIA. Door de vertraging moesten we erg haasten en zonder de hulp van 2 werknemers hadden we onze vlucht zeker gemist. zij hebben ons in een golfkarretje naar de andere kant van het vliegveld gecrosst, best kicke! Eenmaal in Managua aangekomen stond onze chauf te wachten en werden we naar ons gastgezin gebracht. Erg aardige mensen en ze boden ons meteen een tosti aan! 's Avonds hebben we niet veel gedaan, erg moe en ik denk een jettlag!
Dag 2 begon om 4 uur met een helse haan die aan het kraaien was. God zeg die hanen hier zijn er vroeg bij, het was zelfs nog donker! Na een stevig Nicaraguaans ontbijtje, rijst met bonen, een zoet broodje met ei en bacon en een kop koffie zijn we Granada gaan verkennen. Erg mooie stad waarin iedereen op straat leeft, muziek, marktjes ed zie en hoor je overal. om 1 uur hadden we onze eerste spaanse les. deze duurde tot 5 uur en daarna hebben we een kookcursus gehad. we hebben allemaal typische Nicaraguaanse gerechten gemaakt en daarna natuurlijk opgegeten. 's avonds hebben we het rustig aan gedaan, misschien toch een jetlagg!
Dag 3 begon iets later, ik denk dat de haan verstandiger aan het worden is. vandaag stond ook Spaanse les op het programma, daar zijn we net mee klaar. Nu gaan we in Granada iets eten en daarna met wat klasgenoten iets drinken.
voor nu vind ik het weer genoeg geweest.

Hasta la vista!!

  • 09 Februari 2012 - 04:26

    Yvonne:

    Hoi Roy fijn dat het allemaal goed is gegaan je reis. Zit nu in de nachtdienst dus heb net je berichtje gelezen. Lekker zo'n ontbijtje kan je er lang tegen!! Heb je wel nodig naar al die inspanning!! Stuur een beetje zon naar ons want hier vriest het nog steeds brrr. Nog veel plezier en ik lees het wel weer.
    groetjes je schone moeder

  • 09 Februari 2012 - 06:42

    Anne Van Hees:

    Roy!

    Fijn dat alles goed verlopen is en je veilig daar gekomen bent.
    Succes met je stage daar en geniet van alles om je heen!

    Ik zit nu in de bus op weg naar 't Udens College. En het mag hier inderdaad ook wel wat warmer worden. We hebben een tijdje kunnen schaatsen en nu is 't wel weer mooi geweest. :P

    Groetjes, Anne

  • 09 Februari 2012 - 06:54

    Kees-Jan:

    Dat is een goed begin van de reis. Helaas een minder goed begin van de dag met haan en bonen, maar je weet nu meteen waar je bent! ;-)
    Veel plezier!

  • 09 Februari 2012 - 07:18

    Elke:

    He!

    leuk om te lezen! Veel plezier daar en doe ook nog iets nuttigs voor je studie tussendoor! : )

    Groetjes aan Tim!

    Groetjes ELke

  • 09 Februari 2012 - 08:01

    Wilma:

    Ja dat is wel kicken voor jouw met een golfkar crossen, maar gelukkig alles gehaald en nu zon Granada en spaanse les. Wijn drinken? ik dacht dat bier bij je paste.Wanneer hebben jullie de vulkanen en op welk tijdstip kunnen we het beste skypen? Woensdagavond om 22.30uur Ned tijd was je niet online, dus hoe laat is de beste tijd?Een stevig ontbijt daar houd jij wel van, en als je een lekker recept hebt laat het me weten, flink gekruid( die heb ik nl genoeg, dank zij jouw)Doe de groeten aan de haan en Tim, En ik wacht je volgende verslag en foto's af. Groetjes je schone mama uit Erp(dit ligt in Nederland)

  • 09 Februari 2012 - 09:47

    Pauluschhh:

    Kon je niet gewoon met dat golfkarretje van Miami naar Managua ;). Klinkt goed jonge, have fun!

  • 09 Februari 2012 - 10:34

    4ak1:

    groeten van de hele klas. Deze leerlingen wilden wat persoonlijks zeggen.

    mooi boy,
    groetjes van jordy

    waar blijft mijn soep
    groetjes imke en ellen

    je bent een baas
    groetjes tom martijn en jordy


  • 09 Februari 2012 - 15:09

    Roel:

    Klinkt super Roy! Zal zo ook een dagje naar Granada willen, klinkt als een levendig stadje. Heb er iig een mooi beeld bij!!! Veel succes nog verder!
    En niet te veel van die cerveza's drinken;)
    ciao.

  • 09 Februari 2012 - 16:37

    Dominique:

    Roy! Ik zag je laatst nog in de AH maar ik wist helemaal niet dat je ging! Haha Maar oohh wat gaaf zeg! Het begint helemaal te kriebelen als ik dit lees ;) Heerlijk! Heel veel plezier en succes daar!!
    X Dominique

  • 09 Februari 2012 - 18:59

    Anne Jansen:

    wat super gaaf om te horen, ik vertrek volgende week vrijdag en als ik dit soort dingen lees krijg ik steeds meer zin! is het lekker weer? wordt je erg aangekeken omdat je blond bent en heb je al flor di canja geproeft!!

  • 10 Februari 2012 - 14:47

    Berry:

    Goed te horen dat reis toch nog voorspoedig is verlopen en dat je al opgenomen bent in een gastgezin.
    Geniet van de nigaruaanse cultuur, het landschap, het warme weer en de spaanse lessen. De friese elfstendentocht gaat niet door, het dooiproces treeds langzaam in. Dat was te merken aan onze waterleiding........

  • 10 Februari 2012 - 16:18

    Sannie:

    Hoi Roy zal je blijven volgen, hoop dat je daar een mooie tijd heb en veel leerstof op doet. Groetjes uit Groningen

  • 11 Februari 2012 - 13:39

    Jordy :

    Deze man eeeeeh,

    nog veeel plezier maat !

  • 11 Februari 2012 - 18:15

    Henk En Annie :

    Hola Roy y Tim aquí como un mensaje de Hank y Annie. Como lo prometimos en español. ¿No es mucho para ese idioma. Supongo que usted es tan bajo control. Aquí, en Veghel todavía está frío. Congelación del tiempo de esta noche de 12 grados en ese sentido Julie favorablemente. Le deseamos lo mejor, y no hacer cosas locas que no lo haría. ¡Hasta LaVista

  • 12 Februari 2012 - 16:27

    Wilma En Berry:

    Foto;s gezien zijn leuk, ik heb ze in een aparte map opgeslagen. Het eten zag er lekker uit alleen de rijst met bonen zijn wat minder. Grtz

  • 13 Februari 2012 - 17:10

    Paultje Cuppen:

    Skon foto's kerel!
    Tijd om een facebookaccount aan te maken waar je ze allemaal op kunt zetten ;) haha

  • 16 Februari 2012 - 08:32

    Wilma:

    Mooie foto's ze staan al op facebook, wil je er bijzetten wat /waar het is. Zijn dat vleermuizen op die ene foto? jakkes. Cor en Henriette zijn op donderdagmiddag hier misschien skypen? wacht vol spanning op je volgende verhaal.Groetjes en xxx mama.

  • 16 Februari 2012 - 13:45

    Henriette En Cor:

    We zitten hier aan de thee, en hebben je verhaal gelezen, mooie foto's, Cor is bezig met de voorbereidingen voor de carnaval, haha, grapje. Nee rustig thuis met die dagen aan een borreltje.Groetjes Henriette en Cor.

  • 16 Februari 2012 - 20:56

    Oma Zeeland:

    Hallo Roy net je verslag en foto's gelezen. Alles goed met je met mij wel alleen heb ik het geregeld koud, bij jouw is het beter weer. Ik hoor het wel weer hoe het met je is van ons Wil. Groeten oma Zeeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Welkom op mijn webblog! Hier kun je alles lezen over wat ik allemaal beleef in Nicaragua. Het kan zijn dat het een lap tekst is, maar neem gerust de tijd en ik zou het leuk vinden wanneer je iets achter laat!

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1081
Totaal aantal bezoekers 26352

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 13 Mei 2012

Ontwikkelingswerk Puerto Cabezas

Landen bezocht: