Semana Santa - Reisverslag uit Puerto Cabezas, Nicaragua van Roy Cuppen - WaarBenJij.nu Semana Santa - Reisverslag uit Puerto Cabezas, Nicaragua van Roy Cuppen - WaarBenJij.nu

Semana Santa

Door: roycuppen

Blijf op de hoogte en volg Roy

10 April 2012 | Nicaragua, Puerto Cabezas

Holaa!! Het is weer tijd voor een reisverslagje want het is alweer een week of 3 geleden. Ik weet niet precies meer wat ik allemaal heb gedaan maar ik zal eens diep in mijn geheugen gaan graven(iets wat soms wel moeilijk is in de hitte).
De afgelopen weken zijn redelijk rustig geweest, we hebben in het weekend niet erg veel gedaan mede doordat het erg druk was met het onderzoek en er ook niet veel te doen was in het weekend. Terwijl ik dit aan het typen ben is Raphaël alles over aan het te lezen in het Nederlands met een Duits accentje, erg grappig! Het werk voor de fundación schiet erg goed op. We hebben veel materiaal gemaakt die ze hier goed kunnen gebruiken. Over aardrijkskunde hebben ze hier erg weinig en laat dat nu net ons vakgebied zijn, duss erg leuk om hier materiaal over te maken. Jammer genoeg heb ik werkboek meegenomen dus als iemand van de opleiding dit leest mag hij/zij best wat opsturen(digitaal want anders duurt het weken voordat het hier is;)). Tim en ik hebben een grote klimaatkaart gemaakt welke we gaan gebruiken met het lesgeven, eens kijken of die koters er iets van begrijpen.
De zomer is nu toch echt begonnen, dat merk je goed wanneer je aan het slapen bent. Erg heet in bed en het lijkt er meer op dat ik een waterbed heb in plaats van een stapelbed. Maar ik moet niet klagen want ik hoorde dat het in Nederland weer flink koud is.
Afgelopen week was het Semana Santa hier. De kinderen waren afgelopen week vrij van school en op de fundación waren er allemaal activiteiten voor de kinderen. Vooral op sport gericht. We hebben afgelopen week dus vooral gesport en je kunt nagaan dat dat erg warm is midden op de dag, de gekken! Vanaf donderdag waren wij ook vrij en hebben we meteen gebruik gemaakt van het mooie weer. Op het strand waren allemaal tentjes neergezet en er speelde ook een aantal bandjes. Vanzelfsprekend heb ik de afgelopen dagen veelvuldig mijn rechterpols geoefend en het plaatselijke bier geproefd. Erg relax om zo een aantal dagen door te brengen! Helaas hebben ze hier nog niet gehoord van een tweede paasdag want vandaag moest er gewoon weer gewerkt worden. Dat moeten ze toch beter regelen hier! Dit weekend gaan we waarschijnlijk naar Wawa, dat is een klein dorpje in het zuiden waar je aligators en allerlei vogels kunt checken, ben benieuwd!
Ik ga er weer mee stoppen, de foto's volgen nog!
De groeten en tot de volgende keer!!

  • 10 April 2012 - 07:38

    Paul:

    Hej kerel! klinkt dus ongeveer het zelfde als in nederland: Ook snachts nat, maar dan van de regen... vooral lekker biertjes drinken op het locale festivalletje! En de camping was dit jaar zo ver van het festivalterrein dat dit dus eigenlijk ook wel onder sporten valt ;)

    Volgend jaar sluit je maar mooi aan op Paaspop! Het was gezallig!

    Geniet er nog maar ff van, en geen Steve O acties uithalen bij die alligators he ;)

    Spaters!

  • 10 April 2012 - 08:22

    Elke:

    He Roy,

    ik heb ooit Semana Santa in Guatemala gevierd. Hebben ze bij jou ook allemaal kunstwerkjes van zaagsel op de weg gemaakt en een processie erbij? Vond het erg indrukwekkend!

    Groetjes Elke

  • 10 April 2012 - 12:17

    Roel:

    Leuk om weer wat van je te lezen Roy, maar wat bedoel je precies met werkboek! Wil je anders wel wat sturen hoor!
    groeten Roel

  • 10 April 2012 - 14:19

    Fam. Uit Wanroij:

    Hoi Roy, na lang wachten eindelijk weer een verhaal van jou belevenissen in Nigaraqua. Wat een warmte zeg; je zult wel een kleurtje hebben gekregen. Zullen het wel zien als je over een goede maand weer terug bent in Holland. Gelukkig dat je pols het nog goed doet; en niets verleerd heeft. Geniet nog van de laatste weken en we kijken uit naar de beloofde fotoos van je. Groetjes Thea.

  • 10 April 2012 - 17:51

    Roy Cuppen:

    Bedankt voor alle reacties alvast haha, om op de vraag van Roel terug te komen, ik bedoel een werkboek van AK. Maar die heb je ook digitaal volgens mij. Bijvoorbeeld van Buitenland of van Terra ofzo... Tim had daar geen wachtwoord meer van dus kunnen we niet op de site van Buitenland om daar materiaal vanaf te halen.
    Ze hadden geen dingetjes gemaakt, het was meer een festival met muziek en dans. Denk wel dat in de grote steden ze wel meer met processies enal doen. Dat was tijdens carnaval in Granada wel het geval.
    Haha, nee heelhuids thuiskomen staat wel in de planning dus geen Steve-O acties voor mij;). De foto's komen vanavond denk ik! Mwaah, ben meer boerenbruin haha, maar dat komt goed!

  • 11 April 2012 - 03:28

    Wies Van Der Zee:

    Hee roy! Ik ben je geloof ik net misgelopen in Nicaragua! Ik was daar 3 weken geleden nog! tof is het daar he!
    Groetjes uit Peru! X

  • 11 April 2012 - 15:45

    Wilma:

    Hoi Roy leuk verhaal, en een spannend vooruitzicht, corcedil dundee, veel succes bij de alligators. Ik wacht volspanning op dat verhaal en de foto's. groetjes xxx mama.

  • 12 April 2012 - 18:43

    Berry:

    Als je niet zo goed meer weet wat je allemaal gedaan hebt dan lijkt het erop dat je aardig bent ingeburgerd en de routine van de dag als automatisme hebt aangenomen. Goed te horen dat de dit gaat onderbreken met een ' vakantie' op de Corn eilanden, na je culturele betrokkenheid tijdens de paas-strand-feesten. Ik ben benieuwd naar de grote verschillen die je gaat beleven.

  • 17 April 2012 - 13:46

    Yvonne:

    Hoi Roy
    Bedankt voor je leuke brief ook namens Jeroen hij was mooi optijd! Leuk zeg die foto's. Geniet nog even lekker van dat mooie weer hier is het erg koud vannacht zelfs nog gevroren!!
    We zien je gelukkig snel weer.
    Groetjes je schone moeder

  • 19 April 2012 - 14:15

    Laura B:

    Jezus Cuppen waar hang jij nou weer uit?! Super gaaf man! Je hebt t mooi voor elkaar zie ik wel :) Geniet er nog van kerel!
    x Laura, die ene die in Engeland zit ;)

  • 22 April 2012 - 21:48

    Sannie:

    Hoi Roy heb je verslag net gelezen, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Maar wat gaat de tijd vlug, zie dat je zo weer naar huis gaat, geniet er nog maar even van. Tot later sannie

  • 29 April 2012 - 16:55

    Mieke:

    Dat we geen (soepel) dansende foto's van jou vinden, heeft dat een reden ;)? Geniet ze nog daarginds!

  • 09 Mei 2012 - 12:19

    Fam. Uit Wanroij:

    Hoi Roy, fijn dat je zo geweldig hebt genoten van deze stage. Je zult wel een gebruinde buik en rug hebben want we zien je nogal eens zonder shirt op de foto. Geweldig mooie fotoos en verhalen en we komen graag een avondje luisteren naar je verhalen en de overige fotoos bekijken. Je hebt nu een nieuwe rugzak met zeer waardevolle bagage die niemand van je afneemt en die jij alleen met andere kan delen door je verhalen en je fotoos.Koester dit en geniet weer van Anouk en je familie en vrienden bij je thuiskomst. Goede terugreis gewenst en nog een paar fijne dagen. Groetjes Thea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Welkom op mijn webblog! Hier kun je alles lezen over wat ik allemaal beleef in Nicaragua. Het kan zijn dat het een lap tekst is, maar neem gerust de tijd en ik zou het leuk vinden wanneer je iets achter laat!

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 26344

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 13 Mei 2012

Ontwikkelingswerk Puerto Cabezas

Landen bezocht: