Finalemente, en nuestra neuva casa! - Reisverslag uit Puerto Cabezas, Nicaragua van Roy Cuppen - WaarBenJij.nu Finalemente, en nuestra neuva casa! - Reisverslag uit Puerto Cabezas, Nicaragua van Roy Cuppen - WaarBenJij.nu

Finalemente, en nuestra neuva casa!

Door: roycuppen

Blijf op de hoogte en volg Roy

07 Maart 2012 | Nicaragua, Puerto Cabezas

Eindelijk is het dan zover! We zitten in ons nieuwe onderkomen. Wel een beetje apart, werken en wonen op dezelfde locatie maar ik vind het erg relax! zelf bepalen wanneer of wat je eet, vooruit een beetje onderhandelen met de Duitsers maar dat komt goed! We zitten hier met 3 Duitsers meer, erg aardige mensen en het is erg fijn want dan wordt je nog meer gedwongen om Spaans te praten. Ik merk dat het Spaans me steeds beter afgaat, wat ook wel nodig is wanneer je les moet geven hier. Voordat we in ons nieuw optrekje konden moesten we wel flink wat klussen, er moesten nog bedden gemaakt worden en de kasten moesten ook nog getimmerd en geschilderd worden. maar het resultaat mag er zijn! we hebben ook een professionele keuken, erg relax om in te koken! Maar wanneer je met een aantal man bent en het nieuw is om met zn alle te koken maar je natuurlijk ook wat fouten, zo hadden we veels te veel bonen gekookt voor de Gallo Pinto en konden we de helft weggooien na 2 dagen, maargoed we hebben nog genoeg bonen en rijst. Gister hebben Tim en ik een keer Hollands gekookt, of ja hamburgers met friet haha. Daar hadden we een keer zin in. Denk dat we hier wel een mac kunnen openen aangezien we die hier nog niet hebben gezien.
In de afgelopen week hebben we ook wat nieuwe mensen ontmoet. Twee Noren, een doet een onderzoek vanuit zijn studie Culturele Antropologie en de ander is alleen een maand op bezoek/vakantie....nou dan zou ik je toch een andere regio aanraden om op vakantie te gaan maarja. In ieder geval vertelde ze ons dat ze de eerste dat waren beroofd, ze lagen met z'n tweeën op een verlaten stukje strand. Een van hen ging zwemmen en de ander lag alleen bij de spullen. Op een gegeven moment kwamen er een paar jonge gasten met een pijl en boog en wilden de rugzak met portomonnee en pasjes enal erin(natuurlijk niet zo slim). Dus natuurlijk afgegeven en ze zijn nu een ervaring rijker;).
Volgens mij had ik in mijn vorige verhaal al verteld over mijn rooster, 3 dagen werken voor de stichting en 2 dagen voor ons onderzoek. Nou, het onderzoek verloopt gestaag. Het is moeilijk om dingen te regelen hier. Ondanks het feit dat dit een autonome regio is en hier overal ministeries aanwezig zijn! Maar volgende week gaan we beginnen met het afnemen van enquetes in de verschillende wijken van Puerto. Ik ben benieuwd wat het resultaat daarvan is. Eindelijk hebben we ook onze limpio! dat is een soort wastafel om je kleren te wassen. Daar was ik wel aan toe want mijn kleren waren erg vuil. nou ik stop er mee, ga garnalen eten!
foto's komen spoedig op mijn blog!

Groeten!!

  • 07 Maart 2012 - 19:33

    Paul:

    Haha, friet... Jij dacht na onze skype: ik zal ze eens hebben! ;)

  • 08 Maart 2012 - 10:02

    Wilma:

    Flinke hamburgers, is niet Nederlands eten maar Amerikaans, Hollandse kost is stamppot, Het ziet er wel goed uit. Ziet er gezellig rommelig uit je nieuwe stekkie, lijkt je kamer wel als je thuis bent, haha. Tot het volgende verhaal en foto's was weer leuk om te lezen en te bekijken. Groetjes Mama xxx


  • 08 Maart 2012 - 17:16

    Ellen :

    Hoi Roy
    leuk om weer wat te lezen
    maar als je echt hollands wilt eten ,dan moet je gehakt ballen maken .en stampot (dit kan ook van bonen)groene met witte bonen en stukjes aardappel dit heet blote kiendjes in het gras en lekker veel jus er over~~~~Erwtensoep is ook nog een mogelijk heid misschien best lekker bij die temperatuur hi hi hi
    smakelijk eten friet is bels en hamburgers amerikaans zo weer wat geleerd he?!!!!!!!!
    veel groeten uit Volkel Ellen

  • 11 Maart 2012 - 18:39

    De Wijdevennekes :

    Hou Roy , vanuit boekel volg ik jou ook. Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Veel plezier in het verre Afrika!!! of was het nu Amerika??
    Geniet er lekker van.
    Liefs van ons allemaal. En komend weekend ga ik lekker weg met Yvonne en de meiden. Spannend. Weet nog niets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Welkom op mijn webblog! Hier kun je alles lezen over wat ik allemaal beleef in Nicaragua. Het kan zijn dat het een lap tekst is, maar neem gerust de tijd en ik zou het leuk vinden wanneer je iets achter laat!

Actief sinds 06 Jan. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 26350

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 13 Mei 2012

Ontwikkelingswerk Puerto Cabezas

Landen bezocht: